Een eigen soundtrack met videoclip voor bedrijven
Wij realiseerden in juli 2015 een bijzonder project, dat als showcase kan dienen voor bedrijven (en particulieren) die een boodschap willen vertalen in een eigen, op maat gecomponeerde, soundtrack of officiële single, compleet met videoclip.
Een eigen soundtrack met clip biedt fantastische mogelijkheden voor bedrijven om zich te presenteren of een boodschap te laden. Met op maat gemaakte, creatieve teksten en met functionele muzikale cross-overs kunnen bedrijven zich heel duidelijk profileren en onderscheiden.
Het evenement op 3 juli 2015 betrof een privéfeest van een stel dat drie mijlpalen te vieren had. De opdrachtgever, liefhebber van arthouse films, wilde zijn partner op deze avond verrassen en ontroeren op een artistieke manier. Daarvoor klopte hij aan bij BlueLuna. We bedachten een creatief concept en schakelden voor de operationele uitvoering Joep Producties in. Voor de compositie en productie werkten we met Sietse van Gorkom en Studio Floris. We lieten ons bij het concept inspireren door soundtrackklassiekers van Ennio Morricone, door performer Rob Cantor en door de klassieker ‘Mens, durf te leven’, die onder meer is vertolkt door Ramses Shaffy en Wende Snijders.
Een bijzondere productie op maat waarbij we optimaal gebruik gemaakt van de ruimte: een eiland aan de overkant.
Het is tevens een voorbeeld van co-creatie. De opdrachtgever heeft de soundtrack met hulp van ons zelf geschreven.
De live uitvoering van de soundtrack werd met camera’s vastgelegd en is hieronder te zien. Aansluitend werd de dansvloer geopend waar om middernacht de track nogmaals in een remix werd gedraaid, hetgeen voor een enorme boost zorgde. De soundtrack was na afloop in de bussen naar de hotels en in de auto naar huis opnieuw te beluisteren. Iedereen kon de track downloaden op iTunes. De opbrengst ervan ging naar Terre De Hommes.